Sol och vårare! ;)

Godkväll!

Hade kunnat ägna en halvtimme, eller en hel, till att leta kända citat, om tid. Ett som hade passat bra att starta kvällens inlägg med, men, det har jag inte tid till. ;)

Nu, har jag kontroll. Och det är oerhört skönt, jag har till och med blivit redo för våren, är i alla fall på väg dit. Det kanske inte är något man måste vara redo för men jag lider(eller njuter) av något. Något som jag inte vet namnet på och hade jag vetat det så hade jag garanterat inte kunnat stava till det.
Jag har under många år på rad varit ute och rest i den "något mindre intressanta perioden" januari-februari-mars(-april-maj), i alla fall några utav de månaderna. Då har jag haft kontakt med familj, vänner, bekanta och mer eller mindre okända människor som befunnit sig på hemmaplan, kalla Sverige/Norge. Och av alla mail, meddelanden, samtal så känns det som om man inte får ett levande svar förrän någon gång i april, ibland mars, ibland maj. Och det är den dagen, då solen skiner. Det sker något med alla, om det är värmen, ljuset, hoppet, lyckan eller själva livet som gör det, det vet jag inte. Men under de senaste åren, då även jag befunnit mig på hemmaplan, har jag haft lite svårt att acceptera den första solskensdagen, att vädret helt plötsligt kan göra en dag, bra. På en gång spudlar stan, årets solglasögonmode exponeras eller förra årets, jag bor ju trots allt i Norge ;), folks munnar visar en vilja till livet, de spritter, springer, sjunger, de ser varandra. Och någonstans känner jag, vart var ni när jag log i januari?

Men i år har jag bestämt mig för att bli med på "förvandligen", jag kommer att le, även om jag gjort det tidigare, och om det är på grund av våren eller på grund av skadeglädje över de som "missat" årets första månader, det håller jag för migsjälv. ;)
 
(Kanske är det helt enkelt så att solen stjäl en viss förmåga att vara vardaghjälte? Vad betyder en leende, när alla ler? Det kanske är det jag lider(njuter) utav?)


Veckans innehåll, kan ni nog gissa er till om ni läst tidigare inlägg? Men det som utmärkt sig har varit.

-En trevlig middag på Nesodden, hos Roar och Kåre Karamell (Eilert mormor och morfar), som avslutades enligt tradition med Amerikaner (kortspel) och hör och häpna, jag slog både Eilert och Roar! Yes!

-10 rundor på Bislett stadions inomhusbana (545m), har inte sprungit, på länge,...! Och tror jag fick benhinneinflammation i båda benen, från stortån upp till ljumsken! Fy faskien! Men det va det värt! Det är ju lite nostalgi, var tillbaka på Åsenskolan ett tag, fast på den tiden hade jag bättre kondition! Definitivt! Vi får se vad som händer framöver, påminner alla om att jag fortfarande inte har anmält mig till Oslo Maraton! Och nej, jag önskar mig inte det i födelsedagspresent! ;)

-En promenad från Kjelsås till Daqota med min käre. En mycket vacker tur utmed Akerselva, rekommendera den starkt! Tack för en fin morgon, Eilert! Väl på Daqota blev det en Dimmu Burger, rekommendera den starkt! ;)

-Hade ett par kollegor från Oslo City som var inom jobbet, verkligen hur kul som helst att se dem igen!

- Har gjort om vår Trend-avdelning i veckan, behöver jag säga mer? (Okej, Trend är ett koncept hos Hennes & Mauritz som bara finns i tre butiken i Norge. OC, Karl-Johan och Bogstadveien, (men det visste du väl redan Victoria?), i alla fall, inspirerande och varierande varor att jobba med, så det har jag haft trevligt med i veckan. (Har jag haft trevligt med?) I alla fall, kul!

- + att jag har köpt fin fina påskliljor på Stortorvet, tror det va 20 styckan för 10, (10!) NOK, sjukt bra! Nöjd med den!

Det var det. Och framöver sker det massa!! Med eller utan sol, det kommer bli fantastiska veckor/helger! Ser fram emot det!

(+ att jag har funderat ett par gånger på vad man kan göra idag, istället för att vänta med det tills imon. Och det har bl.a resulterat i ett =Oslo) ;)

Ha en fantastisk helg!

Linn



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0