Ostria tia/tio! Que pasa?

17-20 april: Viva Madrid

Efter jobbet på fredagen sprang jag ut, och in i bilen som innehöll Eilert, Herr Landen och Widar (valentino1), vår resa mot Madrid var startad. Men avbröts efter ett par mil då valentinon vår behövde gå på toa,... ;) Som vanligt höll vi på att missa flyget, delvis för att jag skulle hitta en ny parfym, och jag hittade en, som jag blev kär i på en gång! :) Men de där ölen smakade gott och Eilert påstod att boarda, det kan man göra intill fem minuter innan flyget ska lyfta,... Det kunde man inte. Men vi försökte och när vi väl skulle gå bort till gate 49 så skulle Landen & Valentino på toa och Eilert skulle ha VG och Dagbladet. 30 sek senare och vi hade inte fått följa med. Fasiken. Fuck you, fuck you very much!

Kul flygresa! ;) Jag träffade min gamla väninna, Bloody Mary. Och Widar träffade Black Mamba ;) På ca 4 timmars resa läste jag 4 sidor i boken, vilket bevisar om trevligt sällskap på rad 18. En gång till!

När vi landade hade klockan hunnit bli 20ngt, och vi tog en taxi till "Calle de Irun", där Jens och Karin stod i ett fönster på andra våning och vinkade till oss, äntligen framme! Vi gick upp och "firade" ankomsten med ngt bubbel, tack Widar ;) Sedan gick vi upp till Gran Vie där vi först gick och åt lite tapas och tog en öl. Efter det gick vi vidare till ett skinkmuseum, hade jag hängt med på spanskakursen för ett par år sedan så hade jag kunnat berätta vad det hette på spanska, men det kan jag inte. Shame on me! (Honschen, hehe?) Där blev det en stående öl och en tallrik otroligt god skinka! :P Därefter gick vi vidare till en restaurang med vita dukar,... ;) Där var det dags för middag, som om vi va hungriga? Men det blev en trevlig tid där och en utökning i sällskapet. Mark Bellamy hade anlänt från Dublin. Vi satt där ett par timmar och åt, diverse, drack öl och lät bli att dricka de gratisshotsen som kom in. Luktade livsfarligt!? På hemvägen gick vi över Plaza Espana och det tog sin lilla tid. Fanns många att prata med på vägen ;) Väl hemma öppnade vi Bellamys present Jameson och försökte oss på en efterfest men den varade inte så länge vilket nog va förnuftigt! ;)

Lördagen var Eilert först uppe, som vanligt, och sprang(!) en runda samt fixade frukost till oss andra. Alla var ute ur lägenheten 9.55, vilket var fem minuter tidigare än vad vi satsade på! Duktigt! Vi gick en hel del denna dagen, och märk att jag har köpt en hel del skor på sistone, och ja, jag valde att gå in det ena paret denna dagen, smart!? Vi var bl.a vid metrostationen Sol som är i mitten utav Spanien, och så var vi på Plaza Mayor, åt lunch i närheten av centralstationen, sedan vidare till Musée de la reine sofia, första delen bestod av massa modern konst och jag gillade allt utav det! <3 sedan gick vi upp ett par våningar och såg bl.a en del tavlor(?) av Salvador Dali och Picasso, samt deras huvudattraktion(?) Guernica (Picasso). Gick runt ytterligare ett par timmar och var hemma 16.55, dvs 7 timmar, i nya skor, ouch, men med massa fina upplevelser i skinnväskan!

Lördagkväll (slutade aldrig!), vi tog metron till La Latina, ett helt fantastiskt område med massa små barer. Sammanlagt var vi inom 8 ställen där det stod tapas på bardisken vart vi än gick, ja, ok inte det sista stället ("Calle hombre y hombre"), men det var en trevlig kväll som avslutades på morgonen. Inte en sekund för tidigt! ;)

På söndagen sprang Eilert ingenstans men han kollade på Tom & Jerry i 3 timmar och väntade på att vi andra skulle vakna, och det gjorde vi så småningom. Det som stod på schemat var marknad. Mitt i folkmassan beslutade grupp 1 för att ta en genväg genom marknaden och hittade sig en trappa att vila på, ett litet tag. Grupp 2 beslutade sig att fortsätta där de slutat dagen innan ;) Senare möttes vi upp på Plaza Santana där vi åt tapas (igen), sedan gick vi bort till Catedral de la Almudena, vackert värre! Sedan hem. Kvällen tillbringade vi i ett område som heter Malasaña, där hittade vi ett hippt ställe som serverade tapas av det mer nytänkande slaget, mycket gott! Gick vidare till ett ställe till innan det var dags för grupp 1 att ta sitt förnuft till fånga och bege sig tillbaka till lägenheten ;)

Efter frukost på måndagen så åkte vi linbana, ja. Det va ju fint?! "Guiden" bestod av en röst som pratade spanska i en högtalare i "vagnen" och i grupp 1 förstår ingen spanska så vi vet inte vad vi "såg", men bergen va fina. I grupp 2 förstår hälften spanska men de vet inte heller vad de såg,...hehe. Efter vi landat hade vi lite omgrupperingar där jag var med i shoppingengruppen. Det va tre-fyra timmar som resulterade i 2 armband och ett par tights, jihoo!? Vi hade gemensam tapaslunch på samma ställe som vi var på första dagen, sedan var det lite chill i parken innan det va dags att packa ihop, för denna gången.

Tack för en underbar helg kära resesällskap! Och tack Widar för att du fick oss(mig och Eilert) fram och tillbaka på standby även om det var knappt! ;) Bara ett litet minus, mitt bagage kom inte med! :P

Hasta Luego! Linn



(taxi från flygplatsen till Calle de Irun)


(Plaza Espana)


(skinkmuseum)


(Eilert hemma i lgh) <3


(Grupp2, Grupp1, Grupp1, Grupp1, Grupp2, Grupp2, Eilert ta kort, Grupp11)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0