Sweaster,...!

Påsk 2009

-
 var vi i Sverige. Efter jobbet på onsdagen åkte vi ned till Klas, Filippa och Bianca/Hermina/Justina (världens sötaste 7-veckorsåring!) i Varberg. Skärtorsdagen startades tidigt med skoutförsäljning, vilken bra idé! Hittade mina utslitna skinnvagabonds, fast nya då <3!, + ett par till. Sedan åkte vi in till centrum och blev där till, senare. Resulterade i ett par skor till, + mer. Åt gjorde vi på Paganini, och dagens var ärtsoppa och pannkakor, lucky me! ;) Kvällen förvaltades hemma i stugan, god mat och dricka. Vi var ganska utslitna vid 00 så då blev det sovnings! Fredagen, den lååånga, vaknade vi till strålande sol. Jag började min dag, barfota ute i gräset. Kastade boll med Lupus Maximus (norsk byhund) ca 100 ggr innan Klas berättade för mig att max tre kast är hälsosamt för en hund, hehe. Sedan satt vi på bakgården i solstolar, njöt av shorts-och-t-shirt-väder. Kan ni tänka er? Gick ett varv, ner på stranden och till "Tre koner" (heter det så?), go glasskiosk i alla fall.  På kvällen spelade vi Rummi Kubb (heter det så?) och jag vann! Tre gånger! :) Tack för en trevlig vistelse hos er!!!

På lördagen åkte vi vidare till Svenljunga till Gunilla(Fridas mamma) och Per. Där mötte vi de nämnda plus, Frida, hennes mormor och hennes Kristoffer och 500 hjortar! ;) Började med en utmärkt lunch. Rostbiff med kokt potatis, lingonsylt och kantarellsås! mhmm! Sedan spelade vi kubb, tjejerna mot killarna, tjejerna vann, inte. Sedan var det 41 grader i vedtunnan så vi hoppade i den. Vi ska tillägga att det var 17 grader i luften och det hela resulterade i att allt va väldig varmt! :P Så vi satt utanför och solade oss, eller rättare sagt solade febrilt för att bli av med bonnabrännan jag skaffat mig tidigare under dagen! ;) Det hela va väldigt trevligt så vi satt faktiskt där till kl. 00, hehe. Fantastiskt! ;)

Söndagen gick jag och Eilert en liten runda innan frukost. På förmiddagen va det dags att "mata" hjortarna. Vi fick sitta på flaket bakom Pers fyrhjulning. Coolt! Efter lite bullkalas åkte vi vidare till Gislaved,...
Tack för ett underbart dygn i Svenljunga! Lätt en ny traditon!
Mer om Gunilla och Pers ställe finns på: www.ebbarpsspaohjort.se 

Väl framme i Gislaved satt vi och solade på gräsmattan, innan vi gick en runda upp genom Henja by, och. jag. såg. vitsippor! På kvällen grillade vi och gick igenom massa gamla saker, som vi brukar, och jag fick ta med mig ett tidningsurklipp av min första klass, 1A, den kommer snart!

Måndagen var det dags för den 13:e april! ;) Min födelsedag. Hade en riktigt bra dag! Först morgonen hemma, sedan kalas i bilen på väg hem till Oslo. Eilert stannade strax efter Göteborg och hämtade massa paket i bagaget som han hade gömt hela helgen! ;) Så bra! När vi kom hem så bestämde vi oss för att gå till Daqota, men det hade Eilert bestämt långt innan för där satt det ett kalas och väntade på oss! ;) Tack för en jättefin dag, Eilert! Och alla ni andra som va med!
Även ett stort tack till er som ringde, skickade meddelanden och kort! *rörd*

1 st fantastiskt påsk! Jag ser redan fram emot nästa år!!! (Och lever självklart länge på den som varit!)

Hoppas att ni hade en lika fin påsk som vi!

Linn

(Imon åker vi på en liten tripp till, mer om den nästa v!)


Bilder från Varberg (och eftersom jag har fått förfrågan om större bilder så ska ni få dem stora!) ;)










Bilder från Svenljunga












Bilder från Gislaved






(Glömde skriva att vi fick kräftor av Gunilla! Sjukt bra premiär!)


Och en bild från Daqota


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0