13, my luckynumber

Jag är född den 13:e (april) och Eilert är född den 13:e (augusti) vi bor på nr. 13 (dock i lgh nr.12). Jag fyllde 18 år fredagen den 13:e, och var inte det en bra dag!? 13 april är det Songkran i Thailand och jag har några oförglömliga minnen därifrån. (Och på "min-pappa-är-starkare-än-din-tiden" hittade jag även på att jag var född på fredagen den 13:e, men det stämmer alltså inte, för det var något så oglamoröst som en onsdag.) Så att var och en ska ha mer otur än vanligt just idag, det tror jag föga lite på! Hey, it's my lucky day! (Slog mig att pappa har 13 som lyckonummer, måste kolla med mamma och brorsan, det kanske är sådant som smittar av sig?)

Igår eftermiddag innan jag skulle till jobbet, tog jag spårvagnen (trikken) till Schultz gate (Majorstua) och gick ned för Bogstadveien (där vi bodde tidigare) och ner genom Slottsparken, hela Karl-Johan och sedan in på jobbet. Denna promenaden tar i vanliga fall, 30 minuter, men jag tog 3 timmar på mig. :) Fundera på att göra något i den samma stilen idag,... Det är nämligen min sista "sena" arbetsdag, 16-22.30, kommer nog sakna det, lite.

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0