12 feb, autopilot

Idag har jag: avbokat mitt träningspass på SATS (Yoga), delvis för att instruktören suger*, men främst på grund av min förkylning som inte ger sig. Så istället för att gå dit kl. 11 så ska jag hoppa in i duschen och sedan gå en runda på stan. Det är tolv minusgrader och strålande sol i Oslo idag. Så idag tycker vi om varandra, Oslo och jag.

Jag trivs när det är mycket att tänka på, men just nu vet jag inte riktigt hur jag ska hantera det. Känns som om det blir alternativet autopilot. Bara låta minuter, timmar och dagar gå och så sker det som sker. Det brukar fungera, jag får liksom släppa kontrollen över situationen, bara en liten aning och så glider det bara på. Inte vet jag, men jag gissar på att det är så vissa människor lever sina liv,... Fan, skulle kanske gå på den där yogan ändå. Inte för att jag gillar yoga, men jag har fått för mig att jag behöver något i den stilen, någon av de "vita timmarna på SATS",... Kan bero på att jag är vig som ett kylskåp och de där övningarna känns liksom inte naturliga, i min kropp. Men jag ska ge det en chans, när jag blir frisk,...

Och idag fyller Pappa år! Grattis Pappa! Hoppas paketet kommer fram idag, ett födelsedagspaket ska ju liksom vara framme i rätt tid, men jag känner migsjälv och har vissa erfarenheter med det norska "postvesendet" så jag skrev ändå kortet i dåtid, (Hoppas du hade en fin dag,...) Idag eller imon, han får ett fint fotografi i alla fall, på mig och Eilert, solnedgång i Rarotonga,... Perfekt present så här i mitten på februari! ;)

Det blir autopilot idag och avslappning med en latte och en promenad i slottsparken! :)

(*hon är norrlänning, och redan där blir det onaturligt, jag har vart på ett par yogatimmar i sydostasien och de intruktörerna hade varma, lena, honungsröster, som kunde ta med en var som helst under meditationen. Dessutom så räknar hon ner, som i ett aerobics pass, "og så gjør vi solhilsningen, firæ, trrræ, to, en,...  (Jag hälsar på solen på ett annat sätt idag, tack!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0