En Martini med Mor.

Torsdagsmorgon lyckades jag hitta lugnet, det var väl förr eller senare tvunget till att hända ;) Gick upp vid 9 och satte på Madeleine Peyroux. Frukost vid bordet, inte i soffan, toast och te. Pratade med Sandra (lillsis i Sthlm) som var i gång med en budgivning på en lägenhet i Kallhäll. :) Spännande! Fick även läst i en av böckerna, Medmänniskor, Stefan Einhorn. (1 kap. handlar om en lärare, och vem har inte en eller två historier om en speciell lärare? Jag har flera.) Sedan så städar jag ju nu mera på torsdagar, så det gjorde jag. Samtidigt så fick jag iordning gästrummet ;) Jobbade stängning, första gången själv och det gick ju som väntat, bra! ;) När jag kom hem runt 21 så väntade Mamma, Eilert och en renskavsgryta på mig. Skönt avslut!
(Fick även bestämt att jag och Frida skall ses i påsk! Som jag längtar! Saknar dig Frillda/Frallan/Magnusson!)

I fredags va det dags för den 13:e igen. Det gick lite runt på jobbet på morgonen och de flesta "skyllde" på dagen, men jag bara log! Allt ordnade sig till slut och det blev en hektiskt men bra fredag. Eftermiddagen och kvällen förvaltades hemma, med Eilert och Mamma. Det var åter igen en trevlig afton! Och, och vet ni vad?, när jag kollade min mail så hade jag fått ett mail från Merete (en norsk författare som jag var på skrivkurs hos två gånger i höstas), och hon ska ha en kurs på en vecka i Italien i augusti. Jag har försökt att komma med på den tidigare men då har jag varit för sent ute, men igår, igår!, fick jag en bekräftelse på att jag har en plats i augusti och jag är överlycklig!!! :) Ser sååå mycket fram emot det!
Ni kan läsa mer om det på denna sidan: http://www.kaleidos.no/startkabler.php (visst låter det fantastiskt?)

Första hälften av idag är avklarade och vi har hunnit avnjuta en riktigt frukost, tagit spårvagn nr.12 ner till Aker Brygge och gått därifrån bort till operan. Är nu hemma och pausar lite och vad kvällen har att bjuda på återstå att se,...Gött att ha lite koll på morsan i alla fall! ;)

Hoppas ni får en fin lördag!

Hörs!


Kommentarer
Postat av: Jane Larsson

Glad før din skull Linn att du fick plats i skrivarkursen .......Tror verkligen den ær något før dig,

2009-03-14 @ 16:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0