the week ends.

Lördag startade med en tur runt på Lökka, riktigt fint väder, första gången jag fick användning för mr. Ray Ban i år (i Norge). Köpte med mig en kaffe hem och satte mig på balkongen, så skönt! Längtar tills man kan sitta utan skor, jacka, filt, halsduk, vantar,... ;) Fick läst lite i boken, en bok jag aldrig skulle rört för ett år sedan, men något måste ju förändras med tiden. (Bli en vinnare, men kognitiv coaching, Eva Rusz) Otroligt! ;)

Vid 15-tiden mötte vi Eilerts mamma Anita nere vid Aker Brygge, gick vidare till Cafe Christiania för sen lunch/tidig middag. Efter det va det vidare till Oslos nye teater där vi såg Les Misérables. Den var bra, önskar jag få möjlighet att se den på franska en dag. Den var slut strax innan nio och då gick vi till The Dubliner, irlänsk pub (det kanske säger sig själv), med livemusik. Det va riktigt bra stämmning där och vi blev kvar till ca 01. En riktigt trevlig kväll! Tack Anita! ;)

(Förresten jag satt på nr.13 på rad 3, viktigt.)


Idag (söndag) hade vi en lugn morgon, somnade om säkert 3-4 ggr. Inte lika fint väder idag men det blev en promenad i alla fall, först ned till operan, upp på Karl-Johan och sedan upp till Fredensborg. Det blev lunch på Indochina (Fredenborgsveien), 3-rättersmeny för 98.-, billigt Oslo ;) Kinesisk vårrull, svinefilet i söt/sur sås och friterad banan med glass, överraskande gott för ett så överkomligt pris! Gick sedan hem och såg en norsk film, De gales hus, läste boken på Rarotonga och filmen va inte bra. Tyvärr. Så det fick bli en till, Tropa de elite (INTE Tropic thunder, hehe), och den va bra!

Ser fram emot imon, måndagar har jag aldrig haft problem med ;)

Godkväll! Linn



LES MISÉRABLES


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0